Lacné darčeky a užitočné drobnosti.

Obchodné podmienky

Čl. I. Základné ustanovenia

  1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú vzťahy medzi zmluvnými stranami kúpnej zmluvy, kedy na jednej strane je obchodník: Eva Ozajová, Budatínska 21, 851 05 Bratislava, IČO: 36 909 173 zapísaný v Živnostenskom registri Okresného úradu Bratislava, Číslo živnostenského registra: 105-21606ako (ďalej len „obchodník“), a na strane druhej je kupujúci (ďalej len „kupujúci“).
  2. Kupujúcim je spotrebiteľ alebo podnikateľ.
  3. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
  4. Podnikateľom sa rozumie:
    a)      osoba zapísaná v obchodnom registri,
    b)      osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,
    c)      osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,
    d)     osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
    e)      Podnikateľom sa taktiež pre účely VOP rozumie ten, kto jedná v súlade s predchádzajúcou vetou v rámci svojej podnikateľskej činnosti. Ak uvedie Kupujúci v objednávke svoje identifikačné číslo (IČO), potom berie na vedomie, že pre neho platia pravidlá uvedené vo VOP pre podnikateľov.
  5. Tovarom sú všetky produkty označené platnou predajnou cenou a zverejnené na webovej stránke www.ozajlacne.sk.
  6. Právne vzťahy obchodníka so spotrebiteľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, v platnom znení, zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon č. 108/2024 Z. z.“), ako aj s ostatnými súvisiacimi právnymi predpismi.
  7. Právne vzťahy obchodníka s kupujúcim, ktorým je podnikateľ, výslovne neupravené týmito VOP, ani zmluvou medzi obchodníkom a kupujúcim sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi predpismi. V prípade akýchkoľvek rozdielov medzi VOP a individuálnou zmluvou, má prednosť text zmluvy.
  8. Kupujúci podaním objednávky potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito VOP, ktorých neoddeliteľnú súčasť tvorí Reklamačný poriadok.
  9. Kupujúci si je vedomý, že mu kúpou tovarov, ktoré sú v obchodnej ponuke obchodníka, nevznikajú žiadne práva na používanie registrovaných značiek, obchodných názvov, firemných lôg či patentov predávajúceho alebo ďalších firiem, ak nie je v konkrétnom prípade osobitnou zmluvou dohodnuté inak.

Čl. II. Cena

  1. Všetky ceny sú zmluvné. V e-shope sú vždy aktuálne a platné ceny. Ceny sú konečné, tzn. vrátane DPH, príp. všetkých ďalších daní, ktoré musí kupujúci pre získanie tovaru zaplatiť, to sa netýka prípadných poplatkov za dopravné a pod., ktoré sú uvádzané až v rámci tzv. nákupného košíku a ich výška sa odvíja od voľby kupujúceho.
  2. Akciové ceny platia len do vypredania zásob pri uvedení počtu kusov akciového tovaru alebo len po dobu časovo určenú.
  3. Doručenie objednávky dobierkou prostredníctvom Slovenskej pošty je účtované sumou 4,95 EUR.
  4. Osobný odber objednaného tovaru na výdajnom mieste sa neúčtuje. Osobný odber: Predajňa EVIKA, Pod terasou zdravotného strediska Karlová Ves, Líščie údolie 57, 842 31 Bratislava. Platba za objednaný tovar na výdajnom mieste je možná LEN v hotovosti.
  5. Cena za doručenie mimo územia SR je stanovená individuálne na základe písomnej dohody (e-mailom) medzi kupujúcim a obchodníkom. Pre aktuálne ceny doručenia mimo územia SR kontaktujte prosím predávajúceho na info@ozajlacne.sk. V opačnom prípade nebude objednaný tovar kupujúcemu bez jeho odsúhlasenia odoslaný a objednávka bude stornovaná.

Čl. III. Objednávka

  1. Objednávka vzniká výberom tovarov kupujúcim v e-shope, vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru a potvrdením procesu objednávania. Pre účely vybavenia objednávky je potrebné vyplniť požadované údaje v objednávke a zvoliť si možnosti dopravy a platby za objednaný tovar.
  2. Náklady na použitie komunikačných prostriedkov na diaľku (telefón, internet, atď.) pre uskutočnenie objednávky sú v bežnej výške, závislé na tarife telekomunikačných služieb, ktoré kupujúci používa.
  3. Kupujúci odoslaním objednávky súhlasí s kúpnou cenou objednaných tovarov a berie na vedomie, že odoslaná objednávka sa stáva pre kupujúceho záväznou.
  4. Kupujúcemu je po odoslaní objednávky v e-shope automaticky generovaný e-mail s potvrdením prijatia a zaevidovania objednávky e-shopom. Tento e-mail nie je potvrdením o kúpe tovaru.
  5. Kupujúci je vedomí, že odoslaním objednávky sa zaväzuje k prevzatiu objednaného tovaru a k zaplateniu kúpnej ceny.
  6. Predávajúci si vyhradzuje právo prehlásiť objednávku za neplatne uzatvorenú, pokiaľ došlo ku zneužitiu osobných údajov, zneužitiu platobnej karty a pod., alebo z dôvodu zásahu správneho či súdneho orgánu, o takomto postupe bude kupujúci bezodkladne informovaný.

Čl. IV. Kúpna zmluva

  1. Návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je odoslanie záväznej objednávky kupujúcim a jej prijatie obchodníkom. Toto prijatie obchodník bezodkladne potvrdí kupujúcemu informatívnym e-mailom na zadaný e-mail. V informačnom e-maily kupujúci nájde taktiež odkaz na aktuálne znenie VOP a reklamačného poriadku obchodníka.
  2. Za prípadné chyby pri prenesení dát obchodník nenesie zodpovednosť. Kúpna zmluva je uzatváraná v slovenskom jazyku. Kupujúcemu je odoslaná elektronicky faktúra za kúpený tovar.
  3. Informácie o jednotlivých technických krokoch vedúcich k uzatvoreniu kúpnej zmluvy sú zrejmé z týchto VOP, kde je tento proces zrozumiteľne popísaný. Kupujúci má možnosť pred vlastným odoslaním objednávky ju skontrolovať a prípadne opraviť.
  4. Uzavretá kúpna zmluva je obchodníkom archivovaná po dobu najmenej piatich rokov od jej uzavretia, najdlhšie však na dobu podľa príslušných právnych predpisov, za účelom jej úspešného splnenia a nie je prístupná tretím nezúčastneným stranám.

Čl. V. Prevod vlastníckeho práva

  1. Kúpnou zmluvou sa obchodník zaväzuje odovzdať kupujúcemu vec, ktorá je predmetom kúpy a umožní mu nadobudnúť vlastnícke právo, a kupujúci sa zaväzuje, že vec prevezme a zaplatí obchodníkovi kúpnu cenu.
  2. Obchodník odovzdá kupujúcemu predmet kúpy v ujedanom množstve, akosti a prevedení.
  3. Obchodník si vyhradzuje vlastnícke právo k veci, a preto sa kupujúci stane vlastníkom až po úplnom zaplatení kúpnej ceny.
  4. Obchodník kupujúcemu odovzdá vec, i doklady, ktoré sa k veci vzťahujú, a umožní kupujúcemu nadobudnúť vlastnícke právo k veci v súlade so zmluvou.
  5. Ak nie je dohodnuté, ako ma byť vec zabalená, predávajúci vec zabalí podľa zvyklostí; ak nie sú zvyklosti, potom spôsobom potrebným pre uchovanie veci a jej ochranu. Rovnakým spôsobom zaobstará obchodník vec pre prepravu.

Čl. VI. Odstúpenie od kúpnej zmluvy kupujúcim, ktorým je spotrebiteľ

  1. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka aj bez uvedenia dôvodu.
  2. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do 14 dni odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom.
  3. Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:
    a) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
    b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
    c) tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.
  4. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
  5. Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu a ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa, ktoré vyjadruje vôľu spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy TU.
  6. Lehota na odstúpenie od zmluvy (podľa odsekov § 20 ods. 1a až ods. 3. Zákona č. 108/2024 Z. z.) sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy obchodníkovi.
  7. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša spotrebiteľ.
  8. Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.
  9. Tovar nezasielajte na dobierku z dôvodu, že, takto odoslaný tovar nebude obchodníkom prevzatý.
  10. Tovar odporúčame vrátiť v kompletnom balení, s kompletnou dokumentáciou, nepoškodený, čistý, pokiaľ možno vrátane originálneho obalu, v stave a hodnote, v akom tovar prevzal.
  11. Odporúčame aby si spotrebitelia vyhotovili pre vlastnú potrebu kópiu faktúry a tovar zasielali doporučene a ako poistenú zásielku.
  12. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
  13. V  prípade, že bude tovar vrátený nekompletný či poškodený, môže predávajúci požadovať od spotrebiteľa čiastku odpovedajúcu zníženiu hodnoty tovaru
  14. Pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka znáša spotrebiteľ len náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi.
  15. Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku, zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov obchodníka alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.
  16. Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.
  17. Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, vrátiť spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi.
  18. Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo obchodníka dohodnúť sa so spotrebiteľom na inom spôsobe úhrady, ak spotrebiteľovi nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.
  19. Kupujúci berie na vedomie skutočnosť, že ak sú s tovarom poskytované darčeky, je darovacia zmluva medzi obchodníkom a kupujúcim uzatvorená s podmienkou, že ak dôjde k využitiu práva odstúpiť od zmluvy, darovacia zmluva stráca účinnosť a kupujúci je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť i s ním súvisiace poskytnuté darčeky. V prípade, že tieto nebudú vrátené späť, budú tieto hodnoty chápané ako bezdôvodné obohatenie kupujúceho. V prípade odstúpenia od darovacej zmluvy nezaniká kúpna zmluva a zmluvy sú posudzované z tohto hľadiska samostatne.
  20. Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú vymedzené v ustanovení § 19 ods. 1 až ods. 3 Zákona č. 108/2024 Z. z.

Čl. VII. Dodacie podmienky na území SR

  1. Predávajúci je povinný do 30 dní odo dňa doručenia objednávky odoslať kupujúcemu objednaný tovar, ak sa nedohodli inak, alebo ak pri tovare nebola uvedená dlhšia dodacia lehota.
  2. Ak je tovar skladom, je expedovaný podľa kapacitných možností v čo najkratšom čase – obvykle do 24 hodín od doručenia objednávky.
  3. Fakturačné údaje kupujúceho je možné meniť spätne po odoslaní objednávky len po dohode s obchodníkom.
  4. Ak sa v objednávke nachádza viacero tovarov a časť z nich nie je skladom, kupujúci bude informovaný o možnosti plnenia objednávky postupným dodaním tovarov formou čiastočných dodávok.
  5. Spolu s tovarom je kupujúcemu zasielaný návod ako i ostatné dokumenty k tovaru od výrobcu.
  6. Za miesto plnenia sa považuje miesto, do ktorého je tovar dodávaný.
  7. Tovar je dodávaný prostredníctvom Slovenskej pošty na adresu uvedenú kupujúcim v objednávke.

Osobný odber – bezplatné prevzatie objednaného tovaru:
Objednaný tovar môže kupujúci prevziať v prevádzke EVIKA na adrese: pod terasou zdravotného strediska Karlová Ves, Líščie údolie 57, Bratislava.

Prevádzková doba:
Pondelok až Piatok: od 9:00 do 14:00 hod.
Sobota – Nedeľa: zatvorené.

Čl. VIII.  Bezpečnosť a ochrana informácií

  1. Osobné údaje, ktoré sú poskytnuté dobrovoľne kupujúcim obchodníkovi za účelom splnenia objednávky, sú zhromažďované, spracovávané a uchovávané v súlade s platnými zákonmi Slovenskej republiky, najmä so zákonom č. 122/2013 Z. z., o ochrane osobných údajov, v platnom a účinnom znení.
  2. Kupujúci dáva obchodníkovi svoj súhlas na zhromažďovanie a spracovanie týchto osobných údajov na účely splnenia predmetu uzatvorenej kúpnej zmluvy.
  3. Obchodník prehlasuje, že všetky osobné údaje sú dôverné, budú použité iba k uskutočneniu plnenia zmluvy s kupujúcim a nebudú inak zverejnené, ani poskytnuté tretej osobe okrem prepravnej spoločnosti pre doručenie tovaru alebo služieb, alebo štátnym orgánom v prípade kontroly.
  4. Obchodník postupuje tak, aby subjekt údajov neutrpel ujmu na svojich právach, najmä na práve na zachovanie ľudskej dôstojnosti, a tiež dbá na ochranu pred neoprávneným zasahovaním do súkromného a osobného života subjektu údajov.
  5. V rámci reklamačného konania sú od kupujúceho vyžadované nasledujúce údaje: meno, priezvisko, adresa, telefónne číslo, e-mail. Všetky takto získané osobné údaje sú spracované výhradne za účelom potrebným pre vybavenie reklamácie a v súlade so zákonom č. 122/2013 Z. z., o ochrane osobných údajov, v platnom a účinnom znení.
  6. Kupujúci má právo prístupu ku svojím osobným údajom a právo na ich opravu vrátane práva požadovať vysvetlenie a odstránenie chybného stavu a ďalších zákonných práv k týmto údajom.
  7. Obchodník si z dôvodu predchádzania trestnej činnosti a minimalizácie škôd vyhradzuje právo odmietnuť objednávku kupujúcim vytvorenú z blokovanej IP adresy, v prípade že je táto IP adresa na tzv. blackliste. V prípade problémov s objednávkou môže kupujúci kontaktovať obchodníka e-mailom alebo telefonicky.

Čl. IX. Práva a povinnosti zmluvných strán

  1. Za zmluvné strany sa pokladá obchodník a kupujúci.
  2. Kupujúci je povinný:
    a) prevziať objednaný tovar,
    b) zaplatiť za tovar dohodnutú cenu obchodníkovi,
  3. Obchodník je povinný:
    a) dodať kupujúcemu tovar v požadovanej akosti, množstve a v dohodnutej cene,
    b) spolu s tovarom alebo dodatočne zaslať kupujúcemu všetky dokumenty k tovaru ako napríklad faktúru za tovar, návod na obsluhu v kodifikovanej podobe slovenského jazyka.
  4. Kupujúci, ktorý je podnikateľom, je povinný (kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľom, je tento postup odporúčaný), aby bezprostredne pri dodaní prekontroloval spolu s dopravcom stav zásielky (počet balíkov, poškodenie obalu) podľa priloženého prepravného listu. Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v zhode s kúpnou zmluvou tým, že zásielka je napr. neúplná alebo poškodená. Pokiaľ takto poškodenú zásielku kupujúci od prepravcu prevezme, je nevyhnutné poškodenie popísať v odovzdávacom protokole prepravcu. Neúplnú alebo poškodenú zásielku je nutné okamžite oznámiť e-mailom na adresu info@ozajlacne.sk, spísať s dopravcom škodový protokol a tento bez zbytočného odkladu zaslať e-mailom, alebo poštou obchodníkovi. Dodatočné reklamácie neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavuje kupujúceho práva vec reklamovať, dávajú však obchodníkovi možnosť preukázať, že sa nejedná o rozpor s kúpnou zmluvou.

Čl. X. Záručné podmienky

  1. Záručné podmienky na tovar sa riadia Reklamačným poriadkom predávajúceho a platnými právnymi predpismi SR. Ako záručný list slúži nákupný doklad, ktorý môže byť aj v elektronickej podobe.

Čl. XI. Záverečné ustanovenia

  1. Obchodník si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto Obchodné podmienky a reklamačné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. V prípade zmeny Obchodných podmienok alebo reklamačných podmienok sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých Obchodných podmienok, ktoré boli platné v čase odoslania objednávky kupujúcim a prístupné na internetovej stránke obchodníka.
  2. Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že bol oboznámený s Obchodnými podmienkami, vrátane reklamačných podmienok.
  3. Tieto Obchodné podmienky sú platné a účinné od 01.07.2024 a rušia predchádzajúce znenia Obchodných podmienok.
  4. Prípadné spory medzi obchodníkom a spotrebiteľom je možné riešiť mimosúdnou cestou. V takomto prípade spotrebiteľ môže kontaktovať subjekt mimosúdneho riešenia sporov, ktorým je  Slovenská obchodná inšpekcia (§ 3 ods.2, písm. a/ zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení sporov).
  5. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva.
  6. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“) subjektu alternatívneho riešenia sporov ak obchodník na žiadosť odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Obsahové náležitosti návrhu na začatie alternatívneho riešenia sporu nájdete tu: formulár ars. Odkaz na platformu riešenia spotrebiteľských sporov on-line je https://ec.europa.eu/consumers/odr/ alebo priamo na webovej stránke MH SR https://www.mhsr.sk/.
  7. Obchodník a kupujúci sa dohodli, že prípadné spory vyplývajúce z ich zmluvného vzťahu budú  prednostne riešiť dohodou. V prípade, že nedôjde k dohode, pre všetky spory vyplývajúce zo zmluvného vzťahu medzi obchodníkom a kupujúcim je rozhodovacia právomoc daná príslušnému všeobecnému súdu v zmysle § 84 a nasl. zákona č. 99/1963 Zb., v platnom znení (Občiansky súdny poriadok).

 

Orgán dozoru:

Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie so sídlom v Bratislave pre Bratislavský kraj
Prievozská 32, P.O. BOX 5
820 07, Bratislava 27

Tel.: 02/58 272 172
E-mail: ba@soi.sk

Kontakt
Prevádzka:
Predajňa EVIKA
Pod terasou zdravotného strediska Karlová Ves
Líščie údolie 57, 842 31 Bratislava
Email: info@ozajlacne.sk
Tel.: 0903 818 066